InMedin yritystoiminnan juuret ovat keskussairaalan lastenosastolla, jossa työmoraali ja -ilmapiiri olivat korkealla. InMedin perustaja Hennamari teki töitä osastolla vuosien ajan ja oppi näkemään ja arvostamaan ammattitaitoa ja erilaisten työntekijöiden osaamista ja rooleja.
Työssä korostui myös tarve ja kyky lukea potilasta, joka ei vielä omin sanoin osaa täsmällisesti kertoa omia tuntemuksiaan. Lapsilta piti osata kaivaa esiin tietoa ja myös motivoida heitä eri tavoin toimimaan halutulla tavalla.
InMedin toiminnan peruskivet ovatkin kovassa ammattitaidossa, halussa ja kyvyssä ymmärtää asiakasta ja kanssakäymisessä, jossa osataan motivoida potilasta haluttuun suuntaan.
Yritys kehittää pitkäjänteisesti konseptia, jossa potilastyö on keskiössä ja työntekijöitä ohjataan jatkuvasti kehittymään työssään. Konsepti antaa ammattilaiselle raamit ja mahdollisuuden toimia eettisesti oikein työssään.